NAGRANIE | 50% Pakiet | Ostatni termin w promocji | PDST + ZAAW pCon.planner | pełne przeszkolenie
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Szkolenie podstawowe online w formie praktycznych warsztatów - nagranie
DATA: 06.08.2024
GODZINA 9:00 - 17:00
FORMA: NAGRANIE + CERTYFIKAT
KONTAKT: info@EasternGraphics.pl +48 739 079 775
Więcej informacji o szkoleniach pCon.planner >>
Cel szkolenia:
Opanowanie biegłości w zakresie modelowania bryły budynku, edycji obiektów parametrycznych, znajomości zasad dla funkcji rysunku i edycji. Wstęp do materiałów i edycji tekstur. Znajomość zasad działania pCon.planner, skróty klawiszowe, logika postępowania, praca z podkładem i korzystanie z modeli 3D.
Forma:
Praktyczne Case Study, każda z funkcji powtarzana kilkukrotnie z czasem na wykonanie zadania
Agenda:
9:00 - 10:15 - Kontekst biznesowy - programy i aplikacje pCon. Ustawienia programu i omówienie interface. Dostosowanie obszaru roboczego i pasków narzędzi. Ustawienia dokumentu i ustawienia globalne. Formaty zapisu. Omówienie m.in. funkcji takich jak: ustawienia jednostek (dokumentu/ globalnie/ na potrzeby dokumentacji), tworzenia kopi zapasowych, trybów przyciągania, skalowania, poziomu szczegółowości, synchronizacji okien itd.
10:15 - 10:45 - Podstawy pracy z programem: Operacje wykonywane w rzutniach (kamery, style renderowania + rendering poglądowy, nawigacja). Wstawianie elementu i rysowanie bryły 3D oraz modyfikacja wymiarów.
11:00 - 11:45 - Luźne przemieszczenie / interaktor - poruszanie się obiektem i kopiowanie. Praca w rzutniach - ustawianie obiektów względem siebie na przykładzie szafek kuchennych. Ustalanie pozycji obiektów i centrowanie.
11:45 - 12:15 - Inne metody ruchu i kopiowania obiektów: szybka kopia vs. referencje oraz lustro. Sposoby zaznaczania obiektów i edycji koloru/ tekstury. Praktyczne Case Study na przykładzie gotowych elementów wyposażenia wnętrza.
12:25 - 13:00 - Szereg (+ szereg po kole) vs. rozmieszczenie oraz funkcja zastąp. Grupowanie i blokowanie elementów. Zapis gotowej koncepcji wyposażenia wnętrza do użycia w finalnym projekcie.
13:45 - 15:00 - Budowanie wnętrza: Ustawienia predefiniowane i obsługa danych parametrycznych. Rysowanie prostego wnętrza bez podkładu. Logika działań w pCon.planner - kolejność wstawiania elementów z zakładki Start - praktyczne Case Study. Omówienie wspólnych właściwości obiektów. Praca z oknem Właściwości i oknem Warstw. Transfer właściwości.
15:10 -17:00 - Projektowanie wnętrza w oparciu o podkład. Edycja podkładu (skalowanie, czyszczenie, modyfikacja planu 2D). Dynamiczne interaktywne rysowane ścian, wstawienie elementów z zakładki start i omówienie indywidualnych cech elementów parametrycznych oraz wstawienie modeli 3D. Poglądowy render.
+
Szkolenie zaawansowane online w formie praktycznych warsztatów + nagranie
DATA: 07.08.2024
GODZINA 9:00 - 17:00
FORMA: SZKOLENIE LIVE (ONLINE) + NAGRANIE + CERTYFIKAT
KONTAKT: info@EasternGraphics.pl +48 739 079 775
Więcej informacji o szkoleniach pCon.planner >>
Cel szkolenia:
Opanowanie biegłości w zakresie tworzenia własnych realistycznych tekstur, znajomość funkcji konstrukcji, technik oświetlenia sceny i scenariuszy renderowania. Przybliżenie narzędzi wymiarowania - wstęp do dokumentacji technicznej. Poznanie narzędzi multimedialnych (udostępnianie modeli CAD na urządzenia mobilne, panorama 360, animacja, film). Znajomość przydatnych bezpłatnych stron i serwisów zewnętrznych.
Forma:
Praktyczne Case Study, każda z funkcji powtarzana kilkukrotnie z czasem na wykonanie zadania
Agenda:
9:00 - 10:30 - Narzędzia konstrukcji - proste przykłady + zastosowanie w projekcie (odejmij, scal, część wspólna, rysunek odręczny vs. łamana, wyciągnij + warianty, za mną oraz rozciągnij i wycinek). Przypomnienie funkcji tj. szereg po kole, lustro (w kontekście projektowanego wnętrza).
10:40 - 11:40 - Import brył, tworzenie szafki podumywalkowej i rozmieszczenie płytek w łazience - zadanie zamykające modelowanie i wyposażanie konkretnego pomieszczenia na przykładzie łazienki.
11:40 - 12:10 - Materiały - źródła pozyskiwania tekstur. Edytor Materiału a Edytuj Teksturę. Omówienie podstawowych parametrów Edytora Tekstur na przykładzie wybranych materiałów z katalogu Materiałów w pCon.planner.
12:20 - 13:00 - O materiałach PBR i parametrach tekstur - serwisy, import gotowych materiałów. Tworzenie własnej realistycznej tekstury, przy wykorzystaniu bezpłatnych narzędzi.
13:45 - 14:00 - Podsumowanie: praca z teksturami w konkretnej scenie, najważniejsze modyfikacje, którym należy poddać teksturę po zaimportowaniu gotowego modelu. Funkcja Edytuj Teksturę (wraz z precyzyjnym skalowaniem w oparciu o wymiar).
14:00 - 15:00 - Rodzaje oświetlenia sceny w pCon.planner + parametry. Światło otaczające, oświetlenie z zakładki Start - podstawowe i fotometryczne. Dodawanie plików od Producenta. Światło sufitowe, materiał samoświecący, pCon.Catalog vs.3D Warehouse. Światło z panoramy w tle. Wskazówki dotyczące pracy z oświetleniem.
15:10 - 16:00 - Ustawienia kamer i funkcja przycinania planu. Ustawienia renderingu związane z interpretacją oświetlenia i pozostałe. Render w formie obrazu vs. panorama. OpenGL vs. OSPRay. Style Renderowania.
16:00 - 17:00 - Pozostałe narzędzia multimedialne: Animacja i Film, Udostępnij Model 3D, oraz AR. Podgląd na Żywo. Grafika Wektorowa i Podgląd Wydruku. Narzędzia wymiarowania, funkcje auto wymiarowania (Pieczęć, Rozmieszczenie). Tworzenie legendy, symboli, tabelki i tekstu (w tym poznanie Edytora Tekstu) przypomnienie roli warstw w kontekście dokumentacji technicznej, oraz funkcji Style Wymiarowania.
Zapoznaj się z Regulaminem szkoleń i konsultacji >>